Jak zrobić logo firmy?

Jak zrobić logo firmy? To pytanie zadaje sobie wielu nowych przedsiębiorców. Dzisiaj dowiesz się czym jest logo i dlaczego, tak ważne jest, aby twoja firma je posiadała. Dzięki dobrze zaprojektowanemu logo możesz łatwiej zdobyć klientów i wywierać lepsze wrażenie na klientach. Twoje logo będzie wizytówką twojej firmy.

Zapewne znasz logo McDonald’s lub Nike. Te dwa loga są wyraźnym dowodem na to, jak ważne jest zaprojektowanie swojego loga. Mimo, że ważne jest stworzenie własnego loga to wciąż mało firm myśli o tym kluczowym elemencie tożsamości firmy. Dobrze zaprojektowane logo firmy sprawia dobre „pierwsze wrażenie” zarówno na klientach, jak i na partnerach firmy. Dobre logo buduje również więź pomiędzy firmą, a klientami. Razem z m.in. nazwą firmy tworzy ono markę.

Dobre logo może budować więź pomiędzy firmy i klientów, stworzenie tożsamość marki oraz zapewnia profesjonalny wygląd z siedzibą przedsiębiorstwa.

Rodzaje logotypu

logo firmy

Creative Commons License photo credit: ganesha.isis

Można wyróżnić trzy rodzaje logotypów.

  1. Oparty na nazwie z charakterystyczną czcionką np. IBM, Sony, Microsoft.
  2. Logo ilustrujące to, czym się firma zajmuje np. firma remontowa – wałek do malowania, kawałek muru itp.
  3. Abstrakcyjne symbole graficzne np. Nike, Adidas.

Dzięki stworzeniu logo firmy klienci skłonni są do identyfikowania się z firmą i mogą być bardziej lojalni wobec marki. Tworzenie więzi wymaga czasu i pieniędzy, ale się opłaca. Rozwijające się firmy rzadko kiedy mogą sobie pozwolić na tworzenie dużych kampanii reklamowych w celach wizerunkowych, dlatego stworzenie logo firmy jest ważne na samym początku.  Planując zrobienie logo firmy warto przyjrzeć się logo jakie posiada konkurencja. Zatem . . .

Jak zrobić logo firmy?

Przed rozpoczęciem projektowania logo warto dowiedzieć się co chcesz przekazać swoim klientom. Logo firmy powinno być również „obrazem” misji firmy. Dzięki tej spójności Twoja firma będzie wiarygodna.

Aby stworzyć odpowiednie logo firmy, zwróć uwagę na poniższe porady:

  • Spójrz na logo innych firm w branży.
    Czy Twoi konkurenci używają raczej stonowanej, konserwatywnej zdjęć czy raczej krzykliwą grafikę. Zastanów się jak chcesz się odróżnić od konkurencji.
  • Skoncentruj się na swoim przekazie.
    Zdecyduj, co chcesz komunikować swoim klientom o Twojej firmie.Jaki jest charakter aktualnej grupy docelowej?Elementy te powinny odgrywać ważną rolę w projektowaniu logo.
  • Zrób logo czyste i funkcjonalne.
    Logo powinno zarówno nadawać się na wizytówkę, stronę internetową czy nawet na samochód. Dobre logo powinno być łatwo skalowalne i łatwe do powielenia, a także powinno być charakterystyczne. Twoje logo nie powinno zawierać więcej niż 3-4 kolory.
  • Nazwa firmy wpłynie na projekt logo.
    Wykorzystanie nazwy firmy w logo można rozwiązać na dwa sposoby. Logo zawiera wyłącznie nazwę firmy.  Wtedy możemy wykorzystać różne czcionki. Drugą metodą jest połączenie nazwy i elementu graficznego. Tutaj możesz manipulować położeniem grafiki względem napisu np. w środku, powyżej, poniżej itp.
  • Nie używaj clipartów.
    Mimo, że łatwo można skorzystać z clipartów nie rób tego. Po pierwsze jakość większości clipartów pozostawia do życzenia. Po drugie klienci pomyślą, że usługi lub produkty, które sprzedajesz mogą również być słabej jakości. Po trzecie nie wyróżni Cię to od Twoich konkurentów.
  • Unikaj drastycznych zmian wyglądu.
    Jeśli Twoje stare logo wymaga odświeżenia, unikaj dużych zmian bo Twoi klienci mogą Cię nie poznać – np. pomyśleć, że Twojej firmy już nie ma. Lepsze są powolne i stopniowe zmiany.

 

Jeśli posiadasz własną firmę skontaktuj się z nami, a w jednym
z kolejnych wpisów opiszemy m.in Twoje logo wraz z linkiem do strony Twojej firmy.

 

Umieszczono w: Marketing, Planowanie biznesu Tagi: , ,

You might like:

Konsument to też człowiek Konsument to też człowiek

9 odpowiedzi to "Jak zrobić logo firmy?"

  1. hotfix pisze:

    Hehe, czasami zdarza się ciekawy przypadek. Robiliśmy logo, długo nie było pomysłu. Przyszedł młody chłopak, w sumie dzieciak i wymyślił coś co niejeden dorosły by pozazdrościł.

    Co do artykułu, propozycje dobre i przydatne.
    hotfix recently posted..ASUS Transformer Prime w sprzedaży już 9 listopada

    • ZaplanujBiznes.pl pisze:

      Młode osoby – dzieci – mają niczym nie skrępowaną wyobraźnię i łatwo przychodzą im do głowy kreatywne pomysły. Szkoła zabija kreatywność ucząc ich myślenia schematycznego i liniowego sposobu rozwiązywania problemów. To wszkole uczą się tego, że wszystko jest albo białe, albo czarne.

  2. Tomek pisze:

    Bardzo przydatne opracowanie. Wszystkie ważne ,wskazówki w jednym miejscu. Zgodzę się tutaj z przedmówcami, stworzenie dobrego logo nie jest proste, dobry pomysł to nie wszystko trzeba go jeszcze potem „oszlifować” za pomocą wspomnianych wyżej wytycznych, a to już niejednokrotnie wymaga sporego nakładu pracy i czasu.
    Co do zlecenia wykonania logo firmie zewnętrznej to owszem, jest to dobry pomysł skoro sami nie jesteśmy w stanie wykonać do w pełni kompetentnie. Skoro jednak zdecydujemy się na taki krok uważam, że bardzo ważna jest stała komunikacja podczas przebiegu prac nad logo, w myśl chociażby jednej z wytycznych niniejszego artykułu – „Skoncentruj się na swoim przekazie”, to przecież my najlepiej wiemy co chcemy przekazać swoim przyszłym klientom, my obracamy się w danej branży itp. a nie firma zewnętrzna. Dlatego warto mieć wszystko pod kontrolą, a nie czekać na gotowe już projekty
    Tomek recently posted..Nowa oferta serwerów VPS

  3. WNCREATION pisze:

    Niech każdy robi to co potrafi najlepiej. Zatem projektowanie znaków graficznych niech należy do profesjonalistów.

  4. Marcin pisze:

    Tak naprawdę stworzenie logo dla firmy nie jest takie proste. Stworzenie dobrego znaku który będzie unikalny to czasami nawet kilka dni pracy. Dlatego lepiej powierzyć taką pracę profesjonalistom – zwłaszcza że znak firmowy będzie używany tak długo jak firma będzie na rynku – jest to inwestycja na lata.

  5. Mariusz pisze:

    To z pozoru wydaje się takie proste ;) Kiedyś siedziałem nad logo i ani w ząb nic nie dało się zrobić, czego już konkurencja nie wymyśliłaby :/ Dzięki za te wskazówki, wkrótce robię przymiarkę do stworzenia nowego logo na blogu, ciekawe co mi tym razem wyjdzie.
    Mariusz recently posted..Montowanie obrazów- tworzenie ramdysku w OSFMount

  6. Promo pisze:

    Dzięki za komentarz.
    Wcale nie tak drogo, jak spojrzymy na sprawę od zaplecza.

    Nie, nie wszystkie katalogi mam na tym samym IP

    pozdrawiam i życzę szybkich sukcesów
    Promo recently posted..Promocja – katalogi i blogi

Zostaw komentarz

Submit Comment

CommentLuv badge

Działalność gospodarcza © 2014 Zaplanuj Biznes. Wszelkie prawa zastrzeżone. XHTML / CSSPoprawne.